Wednesday, July 7, 2010

hubungan itu...

salam...

selamat sejahtera semua...hm...aku masih dalam mood cuti ketika ini...hahaha
yepp,kat negara orang ni tengah cuti sem sekarang,so,kelas start area 19hb ni...hm~

so,what happened around a week here;
BERSATU games: yepp,untuk yang dah tahu apa itu BERSATU games,tahniah...siri kali ini telah selsai dan berjalan dengan lancarnya...hahaha...cuma beberapa kesilapan teknikal melibatkan pertukaran jadual dan venue sukan yang terpaksa di ubah2 akibat prebuhan persekitaran yang kurang tepat dengan keadaannn(hujan dan transport yang tak menentu)...anyway, congrats kepada team organiser dan para peserta yang sekali lagi telah berjaya menjayakan BERSATU games; Auckland city,2010...tahniah!

Rugby ANZAC cup; Piala Ali Rustam: hahaha...ini 1 lagi acara yang kami tunggu2...kejohanan ragbi 10's Piala Ali Rustam. aku yang bermain untuk wakil pasukan Auckland telah berjaya meraspas kembali piala yang setelah sekian lama di simpan di tangan pasukan Wellington...versi kali ini kami berjaya mengalahkan pasukan Wellington dengan 50 mata berbalas 0...tapi,bukan kemenangan yang kami cari,tapi semangat kesukanan dan semangat 1 malaysia yang sentiasa di praktikkan oleh setiap peserta kali ini...(er...walaupun hanya 2 pasukan yang bertanding...)...sekalung tahniah pada yang hadir!

hm...itulah...
acara sukan yang berbagai ragam telah berjaya aku lalui minggi ini...hm~

tapi,bukan sukan je...habis je sukan,1 lgai dugaan telah menghantui hidup aku...adehs...

orang yang aku sayang mula mempersoalkan aku...
mula fikir yang aku tidak lagi 'melihat dia'...ai...

ye...aku mengaku...memang aku yang salah...
aku rasa,aku tak boleh teruskan hubungan macam ini...
aku belum cukup matang...
aku masih dihantui bayangan 'kejam' yang pernah aku lalui dulu...
aku perlukan seseorang yang boleh bagi aku petunjuk...
aku...
aku bukan untuk dia...

ye...aku dapat rasakan,aku bukan untuk dia...

aku tak layak untuk dia...
aku bukan orangya...
bukan aku yang dia cari...
aku bukan kebahagiaan untuk dia...
aku selalu buat dia menangis...
aku tak nak...

aku tak nak...

aku tak nak dia bersedih lagi...
"lalu,buat lah sesuatu yang boleh buat dia gembira..."

aku tak boleh buat dia gembira...

"kalau dulu boleh,kenapa sekarang tidak?"
aku sentiasa cuba buat dia gembira...sentiasa mencuba...tapi aku rasa,aku sudah tidak mampu...

"kenapa?kau dah tak sayang akan dia?"
bukan...sebab aku rasa...aku tak cukup buat dia...

"kenapa?kau dah berubah?"
bukan...hati aku masih untuk dia...tapi...aku tak tahu...mungkin aku yang berubah...ye...mungkin aku...tapi bukan cinta aku padanya yang dah berubah...tapi dia sendiri yang merubah hidup aku...

"la...apsal pulak?apa dia dah buat pada kau?"
hm...aku rasa,egonya sangat tinggi...tindakan aku sentiasa dipersoalkan oleh dia...masa lampau seolah2 lebih penting untuk dia...cerita lama di buat rujukan...sedangkan dia tahu,masa depan dia,denganku...

"la...itu je masalhnye?tak lah besar mana pon~"
memang,bagi aku...aku terima saja setiap apa yang dia katakan...ye...biarlah dia menang...birkan aku kalah...aku tiada masalah,asalkan tiada pihak yang bermusuhan...tapi tidak...kemengan bukan matlamat dia...tapi dia mahu aku tunduk padanya...

"dah tu,stay down je lah...ikut je lah cakap dia..."
boleh,tapi bukan dari dulu,kini dan selamanya...aku lelaki,aku bakal jadi ketua keluarga...aku bakal jadi suami kepada seorang perempuan,aku bakal jadi bapa kepada anak2 ku kelak...tetapi?tak kan mahu lihat aku sentiasa ketakutan untuk memberi keputusan?aku masih ada hak...

"owh~ok...so,dia mintak putus ke dengan kau?"
tak lah....er...mungkin...tapi...aku tak boleh terima apa yang dah berlaku...aku dihalau...dan itu membuat aku sedar...mungkin dah sampai masanya aku berundur...aku sedar...aku bukan untuk dia...mungkin ada orang lain yang lebih sesuai untuk dia...yang boleh bahagiakan dia...setiap masa...yang boleh buat dia tersenyum,setiap masa...aku mungkin tidak mampu...

maafkan aku...

sebarang saranan untuk aku yang tengah jiwa kacau ni...silakan...hahaha
anyway,life must go on right?
mungkin bukan rezeki aku...

owkay...jumpa lagi ye...
owh,lagi 1...lawat aku kat flick account kalau nak tengok gambar2 baru..okek?

ciao~

4 comments:

Unknown said...

"Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Surah Al-Baqarah, Ayat 216)

lumut said...
This comment has been removed by the author.
lumut said...

Cinta itu bukan tenyang yang indah2 saja..bila kau berani utk mendekati cinta manusia..kau juga kene berani utk menghadapi segala cacat cela dan sakitnya cinta krn manusia dk sempurna...

aku harap kau tabah utk lalui sume ni k...
All the best..
Take care...

1 more thing...Allah tau yg terbaik utk kite..mtk pada Dia..jika benar seseorang itu utk kamu minta dekatkan hati hati kamu dan dia serta dipermudahkan...=)

SANGkuRIANG said...

thanks nasi...
i really2 appreciate the advice given by you...i'Allah...dengan doa...Allah akan faham...

to lumut;
yup...Allah lah segalanya...mungkin bukan hari ini aku rasakan nikmatnya,mungkin esok lusa...aku dapat rasakan?mungkin?...anyway...thanks for the advices though...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...