Thursday, July 8, 2010

aku,engkau,dia,kita,kami...jadi diri sendiri...

yup...jadi diri sendiri...

salam...

aku jadi terpanggil untuk menulis(menaip sebenarnye) kali ni...
hahaha...

sebab...tibe2,aku terfikir...

kenapa sekarang kita jadi sangat prejudis terhadap setiap perkara...?
"er...apsal ko pakai kemeja time2 camni?dress up simple2 suda~"....(lalala~)

kenapa kita selalu persoalkan tindakan orang lain...?
"la...kenapalah dia boleh couple dengan mamat 2...serabut j aku tgk dia..."...(ada aku kesah?)

kenapa kita selalu jadi emo atas perkara2 yang sangat remeh?
"ah!kalau ko nak sangat main bola,hah,pegi la main sana...aku malas!"....(er...ok)

kenapa sikit2 nak umum kat facebook?
"arini hari jadi saya..."....(so?)

kenapa kita perlu sentiasa "berpolitik"?...er...ok...mencapap?hahaha
"aku terer main gitar!nak tengok aku men lagu plug in baby x?"...(xnk)

kenapa kita perlu letak nama samaran yang sedap2,yang sanngat 'lari' dari nama sebenar kita?lagi2 dekat FB,MS,FS...
"sir alfonso de al-rooney"...(nama sebenar,mas'od bin karimun....)...er bukan nama sebenar...hu3

kenapa kita tidak begini ketika kita berumur 10 tahun?

aku rindu saat2 dimana aku boleh bawak 50 posen pegi sekolah buat belanja kat kantin...
tapi sekarang,kalau ko bawak 50 posen pegi sekolah,serdak karipap pon ko xdpt~

aku rindu saat2 dimana kalau ko tak iron baju pegi sekolah,orang lain tak kata apa pon...
tapi sekarang,nak pegi mana pon,baju mesti kene tema...semua kene dress-up ekot trend...

aku rindu saat2 dimana kita boleh buat apa saja tanpa ada rasa tanggungjawab...
tapi sekarang,sekali ko da couple...sampai bile2 la ko ada rasa tanggungjawab...lelaki sebagai bakal bapa,dan pompuan sebagai bakal isteri...

aku rindu saat2 ko hanya ada pensil,pemadam,dan pembaris sebagai alat tulis...
sekarang,kne ada iMac,kne ada laptop sendiri,kene ada printer sendiri,kene ada kertas A4 sendiri,kene ada awek sorang sorang 1...

aku rindu untuk jadi diri sendiri...

aku tengah serabut2...
takde sape faham aku...
AKU RASA takde sape faham aku...
AKU RASA tak semua orang faham aku...
AKU RASA aku faham perasaan orang lain...
AKU RASA aku betul...
AKU RASA orang lain tak betul...
AKU RASA mak aku je betul...

tapi kawan aku buat aku rasa bersalah dan buat aku terfikir sekejap,bila dia kuar ayat ni;
"aku taw,ko tak transparent,aku susah nak detect perasaan ko...ko selalu j happy,gelak2...tapi aku dapat rasakan,ko pandai 'menipu' orang lain dengan sembunyikan masalah ko..."

adehs...kawan2...
aku...tiada masalah dengan kau...aku ada masalah dengan dia...bila dia buat kita berjauhan..bila kita sudah tidak jadi kami...aku,engkau,dia,kita,kami...tidak boleh jadi diri sendiri...

aku,engkau,dia,kita,kami...sepatutnya lengkap...

masa...

aku,engkau,dia,kita,kami....takkan boleh berpatah balik...
redha dengan ketentuanNya...
senyumlah...

"smile to the world,and the world will smile back to you..."
dan tak lupa..."senyum itu sedekah..."

let it be je lah kan?

hahaha...apa aku merepek ni?

bse la...malam2 mcm ni...

ok lah...aku nak tido..nanti aku da 'sihat'...aku teruskan menulis lagi...

ciao~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...