Sunday, July 11, 2010

diri ini kehilangan...


salam musim sejuk daripada perantauan...

yup2...tengah musim sejuk dowk sekarang~hahaha

1stly,aku nak ucap ribuan terima kasih pada yang sudi view blog aku ni...
baca mende2 merepek yang aku tulis ni....
hahaha...

aku rasa puas bila ada orang mule perhatikan blog aku ni...
terima kasih daun keladi...

aku nak borak2 pasal kawan...

ye...kawan...
teman...
teman hidup pon boley~

hm....tak pun,orang yang kita semua sayang...
Tuhan kita (Allah S.W.T)
Nabi kita (Muhammad S.A.W)
mak bapak kite...
saudara mara....
saudara se agama...
kawan2...kompom ramai la kan...dari jiran kat rumah sampai jiran akt etmpat keje...
teman hidup...balak...awek...bakal isteri....bakal suami...

yup2...semua2 lah!

hahaha...

hargailah mereka semua...
ye...hargai mereka seadanya...
jangan sampai kecuaian kita...
orang2 yang kita sayang tadi...
belakang kan kita...

aku banyak kali rasa kehilangan...

daripada keluarga terdekat sampai kawan kepada kawan rapat pun aku pernah rasa kehilangan...
kehilangan yang secara langsung atau tak,ia akan melibatkan aku...keseluruhannya...jiwa,zahir,batin lah!

aku pernah rasa menyesal kehilangan kawan2 lama aku...
especially yang daripada sekolah tabika dan sekolah rendah...
aku sangat2 terasa bila sorang kawan lama aku cakap;
"engkau pon masa pindah dulu tak bitau...yang kitorang tau,rumah engkau da kosong..."

aku mintak maaf sangat kawan2 lama ku...adehs~

tu la...kadang2 kita lalai....
kita kadang2 tak tahu...
orang lain sangat 'kisah' akan hidup kita...
tapi sbb kita lebih perhatikan apa yang kita 'nampak' je kan...
so,perasaan orang yang kita 'tak nampak'...
kita wat bodo je~

aku rasa kehilangan...

bila selama ni,aku 'tak nampak' orang lain...
dan kadang2,lepas sesuatu mende tu da xde...baru kita akan hargainye...kan?
dan mende2 2 jadi masalah pada aku...
sebab...

aku rasa kehilangan sekarang...

tapi...
takpe lah...kalau sesuatu perkara 2 nak 'hilangkan' diri dia...
yelah...
kadang2,sebab kelemahan diri kita sendiri...
bak kata mak aku;
"orang ni macam pantai,sekejap je deorang boleh berubah...kadang2 tak sampai 1 saat pon..."
hm~2 lah...

kadang2,orang saja hindarkan diri mereka daripada kita...
antara 2 sebab;
  • kita yang berubah,atau
  • mereka sendiri yang berubah...
tapi,kadang2,dia pon boleh berkait rapat bilamana;
akibat perubahan kita,orang pon mule berubah...atau...orang lain tak tahan dengan perubahan kita...
hm~boleh jadi~

hahaha...

aku rasa kehilangan kini....ye...
kini...

tolong...
hargai orang yang berada di sekeliling kita...
bukan setakat zahirnya...
perasaan dan pemikiran mereka sekali...

aku yang kehilangan...

ciao~

2 comments:

b.u.l.a.n said...

aku pun kehilangan kawan aka sahabat semenjak 2 menjak ni.. huhu :(

SANGkuRIANG said...

uish...
ak xrse ko khilangan...
mybe ko rse khilangan...
ak jmin...
ko xkan hilg deorg klau ko cuba "cari" deorang...
er...
tp klau deorg yg hindarkan dri dr ko...
ak rse ia ad kaitan ngan msalah dlaman antra ko b'2...hm~mungkin...

thanks 4 da cmment...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...