Sunday, May 15, 2011

dosaku.dan.kebesaran Tuhanku


salam 1Malaysia...

selesai solat jumaat minggu lepas...
salah...
tiap kali solat jumaat...
lepas dengar khutbah...
hati jadi sayu...
kenangkan banyak sangat dosa...
x kira besar ke kecik...
rasa menyesal pulak kadang2 bile ingat2kan balik...
don't judge how big or small your sins are, but judge to whom you make sins...remember, Allah knows everything...no matter how big or small the sins are...but don't ignore Allah's mercy...
agak menusuk kalbu gak la kan...
betul jugak cakap imam sorg ni...
jangan kira besar mana atau kecik mana dosa yang anda buat...tapi kira dengan SIAPA anda membuat dosa...
bukan dengan manusia atau mahkluk lain...
tapi kite berdosa dengan Allah...




astaghfirullah...
subhanallah...

mahu ditinggalkan saja hal2 dunia...
tapi aku tak mahu ketinggalan...
sekurang2nya..aku tak tinggalkan akhirat...

seksanya...
nikmatnye kelak...

pandu aku ke jalan yang benar...
ingat2kan ibadahku...
tegur2kan tajwidku...
teguhkan imanku...

aku mahu Rasulullah S.A.W mengaku aku umatnya....
aku mahu menerima kitab amalanku di tangan kanan...
aku mahu meniti titian sirat tanpa halangan...

aku tahu aku hanya berangan...
tapi tidak mustahil dengan izin Allah...
Ya Allah...engkau bantulah umat-Mu ini kejalan yang lurus...ke jalan-Mu ya Allah...maafkan dosa ibu-bapaku..maafkan dosa adik-beradikku...murahkan rezeki ibu-bapaku...terangkan hati adik2ku untuk menerima segala ilmu yang bermunafaat...dan rezeki yang luas dan halal pada keluarga ku dan seluruh umat Islam...jauhkan mereka daripada sebarang api neraka Ya Allah...

amiin~~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...