Tuesday, June 14, 2011

siapa.nombor.satu?


salam 1Malaysia...

Force Vomit, from Kota Singa, Singapura...
kenal?

haaa....kalau anda x kenal lagi siapa mereka ni...
memang anda x cukup indie...hahaha
kenal band2 dr silver state Malaysia (Perak) macam Couple, Harmacy and MUCK?
ha...ni antara line2 yang memulakan apa yang kita katakan gelombang indie moden...

kalau ikut sejarah mereka (FM) ni, mereka selalu gig sepentas dgn band2 silver state yg aku mention kat ats td...
even mereka jauh drpd Singapura....
mereka tetap kental di Malaysia...
lebih kurang semua komuniti indie kenal FM ni...
sebab mereka pernah join Rock The World (RTW)..ntah siri keberapa aku x pasti...

mereka memang sempoi...
kalau x sempoi...bkn FM namanya...hahaha
aku mengaku x pernah tgk mereka perform scara live, tp aku mmg nak sgt2 tgk mereka perform live...
hahaha...

theme?
mereka men pop...
and slalunye dengar ala2 60's pop...
jangan tanya aku kenapa...tapi aku rasa menarik jugak...
hahaha...
dengar ala2 The Zuhrah, Kassim Selamat and The Swallows and ada sikit2 Kugiran Di Tepi Pantai...

lagu ni stylo kan?
aku rasa de ada erti mendalam jugak la..
ada macam perasaan yang kecewa...
atas segala pengorbanan yang mereka telah berikan...
kepercayaan terhadap seseorang...
telah di cemarkan macam 2 j...
xsure bagaimana...
tapi mungkin dengan menganggu hubungan...mungkin?

itulah..bila kita terlalu mempercayai sesorang...
kadang2 kita lupa tentang kebajikan diri kita sendiri..
kan?
lalu kita mule persoalkan....
kitakah yang salah?atau pun mereka yang kita percayai itu yamg bersalah dengan kita...
kan?

so...think about it...
people said "don't judge the book by it's cover"
but do we have the right to judge people at the first place?
and risking our future for someone who's nobody in our lives?

are you my number one?

ciao~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...