Tuesday, June 23, 2009

pasang surut kehidupan


salam semua pembaca tegar blog aku...(ada ke?)

hahaha...how's life?
yela...almaklumlah,saat aku menulis sekarang aku percaya ramai yang masih ada kat rumah...
menghabiskan sisa-sisa cuti anda...

tahniah...

ok...this time i wanna talk about our life...
perjalanan hidup kita sebagai seorang insan...
sebagai seorang manusia yang berakal...

anda semua pernah mendengar...

"Hidup ini seperti roda"

ha...sah2 la selalu kan...
tiba-tiba aku rasa yang sekarang ni aku sedang berada di bawah roda tersebut...
aku rasa ada yang 'kurang' sana-sini...

di atas paksi semua ini adalah ketentuan Tuhan yang Maha Esa...
aku tetap hadapi jugak...
ketika ini aku rasakan...
sebarang keputusan akan membawa kita ke satu pilihan atau jawapan...
yang kadan-kadang kita tak nak pilih...
tak nak lalui..

tapi...terpaksa...

mungkin semuanya ada hikmah di sebalik kejadian..
aku tak nak tersilap cakap dalam situasi ini...
di mana aku sedang dipinggirkan...
di mana aku sedang di lupakan...
di remeh kan...

aku rasa akuy di bawah putaran roda...
terlanggar paku...
bocorlah aku...

jadi...
jangan langgar paku...
jangan langgar kaca yang cantik seperti berlian tapi...melukakan...
jangan langgar duri...yang asalnya dari mawar yang mekar di hati...

hm...
aku cuba jadikan situasi aku (sekarang ni) salah satu situasi yang aku dapat gunakan sebagai panduan aku sendiri...
serta panduan untuk orang lain...

kita tak selalu diatas...

tapi kita pernah diatas dan kita juga akan keatas...
I'Allah...

ok geng..itu je yang aku dapat kongsikan kali ni...
salam menuntut ilmu...
salam sahabat...

Assalamualaikum...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...